Gustavsberg firar 200 år - och presenterar badrumstrender för 2025!


2025-03-11

Bild: Gustavsberg

I år firar Gustavsberg ett imponerande jubileum - 200 år av innovation, design och kvalitet. Resan började redan 1825 när Gustavsbergs första porslinsfabrik byggdes. Idag är Gustavsberg ett av Sveriges ledande varumärken inom badrumsbranschen. Kännetecknande för varumärket är produkter där form möter funktion och en skandinavisk design.

”Att fira 200 år är något alldeles extra, det ger oss en möjlighet att blicka tillbaka på allt som har åstadkommits inom god design, funktionalitet och användarvänlighet. Vi tittar även framåt mot de många spännande år som ligger framför oss. Under 2025 lanserar vi, som en del av firandet av 200-årsjubileumet, en helt ny badrumsserie”, säger Anna Strand, Marknadskommunikationschef, Gustavsberg.

I samband med jubileumsfirandet och en tillbakablick, presenterar Gustavsberg även de nya badrumstrenderna för 2025, vilka visar att våra badrum är på väg mot att bli ännu mer funktionella, hållbara och estetiskt tilltalande. Hållbarhet och naturliga material är i fokus och i år andas badrummen lyx utan avkall på miljön.

Badrumstrender 2025:

Källa: Gustavsberg